A bibliodráma középkori hagyományokban gyökerező, a 20. században megújuló műfaj, a Bibliával való egzisztenciális foglalkozás és önismereti munka korszerű lehetősége.
A Bibliával találkozni vágyó ember napjainkban az olvasó vagy a hallgató egyoldalú pozíciójából közeledik az Élet Igéje felé, szerencsésebb esetben egy bibliakör aktív tagjaként intellektusát mozgósítva cserél eszmét társaival az olvasottakról.
A bibliodráma ezzel szemben - s ez a viszonylag új és korszerű, benne - az ember egész kreativitására, testi-lelki-szellemi képességeire épít, ezeket egyre jobban kibontakoztatva közelít a Biblia teljes emberi valónkat megszólító képeihez, szimbólumaihoz, jeleneteihez, eseményeihez. A bibliodráma csoport tagjai nemcsak az elvi meggyőződés, hanem a gyakorlati átélés szintjén is részesévé válnak a Biblia képeinek, szimbólumainak, eseményeinek.
A módszer maga az 1960-as/70-es években alakult ki Németországban, ahol evangélikus közegben, vallástanárok, lelkészek kezdtek először bibliai szövegekkel dramatikusan dolgozni. Magyarországra 1989-90-ben Tomcsányi Teodóra révén került. Sarkady Kamilla és Nyáry Péter vezetésével 1992-ben indultak bibliodráma csoportok, 2002-től kiképző csoportok, a páros egy könyvet (Bibliodráma. Harmat Kiadó, 2008, 2014.) és két tematikus folyóiratszámot (Embertárs 2013/1. és 2014/2.) is megjelentetett a témában.
Maga a bibliadráma csoport általában ötven órát foglal magába, mely havonta egy alkalmat jelent, többnyire szeptembertől júniusig. Egy csoport létszáma átlagosan 10-12 fő. A meghirdetett csoport vonatkozhat egy témára („Présben”, „Találkozások”) vagy egy bibliai személyre (például Pál vagy Naámán).
Jellemzően a csoportok többségét vallásos emberek képviselik, de körülbelül húsz százalékban előfordulnak puszta érdeklődésből jelentkező résztvevők is.   Egy csoportot a pszichodráma csoportokhoz hasonlóan két vezető tart, a csoportvezető párosok összeállásánál előnyös, ha egyikük dramatikusan, másikuk inkább teológiailag képzettebb. A csoportokon uralkodó az ökumenikus szemlélet, azaz bármely keresztény valláshoz tartozzon is a résztvevő jelentkező, könnyedén megtalálhatja a csoportban a helyét. Itt ugyanis a dramatikus megélés szintjén teremtődik a közösség, így a felekezeti különbségek hamar elhanyagolhatóakká minősülnek.
Az alkalmak bejelentkező körrel kezdődnek, melyet a kijelölt témának megfelelő mozgásos rámelegítés követ. Ezt követően a kitűzött bibliai történet fölvezetése zajlik kortörténeti áttekintés keretében, majd a szerepek kiválasztásával megkezdődhet maga a játék. A dramatikus játék befejeztével több szempontú élmény- és folyamat feldolgozás veheti kezdetét (miért az a szerep? mi volt a legfontosabb megélés a játék során? hol kapcsolódik ez a résztvevők személyes életéhez?) Végül a lezárást megelőzően, a bibliai szöveg személyes üzenetének, a játék során bekövetkezett aktuális változásainak tudatosítására is külön hangsúlyt fektetnek. A bibliodráma módszerében való kiképződés a Magyar Pszichodráma Egyesülethez és annak képzési rendjéhez szervezetileg kapcsolódik.
A bibliodráma csoportok lelkes résztvevői a csoport hozadékaként önismeretük mélyülésén túl kiemelik a csoport megtartó erejét, biztonságot adó elfogadó légkörét és gyakran említik, hogy a bibliai történetek, a szereplők közti viszonyrendszer dramatikus átélése révén hitük és a Szentírással való kapcsolatuk átdolgozódik, a szöveg üzenete személyesebbé válik számukra, melyeket aztán később az istentiszteleten is más füllel tudnak hallgatni.